sunnuntai 27. tammikuuta 2013

Kuorman asianmukainen lastaus ja sidonta

Dokumentoin kaikkien vapaasti hyödynnettäväksi ohjeet suunniteltuun ja asianmukaiseen kuormausprosessiin. Copyright: avomieheni.

Ensimmäiseksi luvataan ottaa vastaan sukulaisten remontista jäänyttä ylijäämätavaraa. "Kyllähän ne Hiaceen mahtuu ja noillahan voi vielä olla käyttöä joskus jossain."

Seuraavaksi suoritetaan kuorman sidonta eli nostetaan kamat kyytiin ja pamautetaan luukku kiinni. Ei suotta kuluteta kuormaliinoja tällaisen pikkukuljetuksen takia, vaikka niitä käytettävissä olisikin.



Seuraavaksi päätetään tavaroiden loppusijoituspaikka, tässä tapauksessa navetan vintti. Hyvistä aikomuksista huolimatta ei, luonnollisesti, viedä kuormaa suoraan navetan vintille vaan kuljetetaan kamoja kyydissä pari, kolme viikkoa.

Ajetaan lauantaina mökkitietä reipasta vauhtia (kiire ryyppäämään), osutaan ylämäessä pahaan monttuun ja sitten ihmetellään mikä takana oikein kilisee.



Hiacen takalasi maksaa kuulemma parisataa.



6 kommenttia:

  1. Pikkujuttuja tämmöset on! Mulla on semmonen 14 000 euron vahinkoraportti tulossa kohta julkaisuun - jotta saadaan asiat mittasuhteeseen. ;)

    VastaaPoista
  2. Saaks nauraa, ei siis nauran sun tavalle kertoo, mauahtavaa, niinku Katti Matikainen sanois!

    Joo, kalliiks tuli noi kodinkoneet...

    Ootan tota kalliimpaa raporttii.:)

    VastaaPoista
  3. Itse liimaisin tuohon alumiinipellin ja heitäisin taustapeilin mäkeen, kun ei sillä rojun läpi kuitenkaan näe :)

    VastaaPoista
  4. Mahtavaa settiä.
    Mainostajatkin kohta kiinostuu sun blogistas.
    Saisko listaa elintarvikkeista joita vihaat?
    T. Nautiskelija ;-)

    VastaaPoista